Δεν υπάρχει καταναγκασμός στη θρησκεία;

Οι μουσουλμάνοι που διαβάζουν το άρθρο αυτό πιθανώς θα έχουν μάθει από αυτούς που τους «εξηγούν» το Ισλάμ, ότι δεν υπάρχει καταναγκασμός στη θρησκεία κι ότι μόνο κάποιοι ακραίοι θέλουν να κάνουν τους ανθρώπους να πιστέψουν στον Αλλάχ με το ζόρι. Αυτό εξάλλου λένε ευγενικοί καλλιτέχνες και διανοούμενοι όπως ο Γιουσούφ Ισλάμ (πρώην Κατ Στήβενς), Σεΐχης Χάμζα Γιουσούφ Χάνσον κ.α. Είναι μια τόσο ευγενική αρχή ο μη-καταναγκασμός στη θρησκεία, και οδηγεί σε τόσο διαφορετική συμπεριφορά από αυτή της Ιεράς Εξέτασης που σκότωνε ανθρώπους για θρησκευτικούς λόγους. Όμως, είναι αλήθεια ότι δεν υπάρχει καταναγκασμός στη θρησκεία στο Ισλάμ, ή πρόκειται για μια ερμηνεία που ναι μεν ευχαριστεί  τους Δυτικούς προσηλύτους, αλλά δεν είναι η σωστή; Διαβάστε προσεκτικά τα παρακάτω και θα μάθετε.

1.

http://www.islam-qa.com/en/ref/34770

Δεν υπάρχει καταναγκασμός  στο να αποδεχθεί κάποιος το Ισλάμ

(Ερώτηση) Ορισμένοι φίλοι λένε ότι όποιος δεν ασπαστεί το Ισλάμ, αυτό είναι επιλογή του και δεν θα πρέπει να υποχρεωθεί να γίνει μουσουλμάνος, αναφέροντας ως απόδειξη τους στίχους όπου ο Αλλάχ λέει (ερμηνεία του νοήματος):
“Και αν ήθελε ο Κύριός σας, όλοι θα πίστευαν, – όλοι που είναι πάνω στη γη! Το Μήνυμά σου δεν είναι να υποχρεώνεις τους ανθρώπους να πιστεύουν;» [Σούρα Γιούνους 10:99]
«Δεν υπάρχει καταναγκασμός στη θρησκεία»
[Σούρα Αλ-Μπάκαρα 2:256]
Ποια είναι η γνώμη σας σχετικά με αυτό;

(Απάντηση) Ας είναι δοξασμένος ο Αλλάχ.

Οι λόγιοι εξηγούν ότι αυτοί οι δύο στίχοι, και άλλοι παρόμοιοι στίχοι, έχουν να κάνουν με αυτούς από τους οποίους μπορεί να ληφθεί η τζίζια*, όπως οι Εβραίοι, οι Χριστιανοί και οι Μάγοι (Ζωροαστριστές). Δεν πρέπει να υποχρεωθούν, αλλά θα πρέπει να τους δοθεί η δυνατότητα επιλογής μεταξύ του να γίνουν μουσουλμάνοι ή του να καταβάλουν τη τζίζια.

Άλλοι μελετητές είπαν ότι αυτό εφαρμοζόταν στην αρχή, αλλά στη συνέχεια καταργήθηκε από την εντολή του Αλλάχ να πολεμήσουν και να εξαπολύσουν Τζιχάντ. Έτσι, όποιοι αρνούνται να ασπαστούν το Ισλάμ θα πρέπει να πολεμηθούν όταν οι μουσουλμάνοι είναι σε θέση να πολεμήσουν, μέχρι είτε να ασπαστούν το Ισλάμ είτε να καταβάλουν τη τζίζια, αν είναι μεταξύ των ατόμων που μπορούν να καταβάλουν τζίζια. Οι άπιστοι θα πρέπει να εξαναγκασθούν να ασπαστούν το Ισλάμ αν δεν είναι άτομα από τα οποία μπορεί να ληφθεί τζίζια, διότι αυτό θα οδηγήσει στην ευτυχία τους και τη σωτηρία τους σε αυτόν τον κόσμο και στη μετά θάνατον ζωή. Το να υποχρεώνεται ένας άνθρωπος να προσχωρήσει στην αλήθεια, στην οποία είναι η καθοδήγηση και η ευτυχία, είναι καλύτερο γι’ αυτόν από το ψεύδος. Ακριβώς όπως ένα πρόσωπο μπορεί να υποχρεωθεί να πράξει το καθήκον που οφείλει σε άλλους ανθρώπους, ακόμη και αν αυτό γίνει μέσω φυλάκισης ή ξυλοδαρμού, έτσι το να αναγκάζουμε τους καφίρ να πιστεύουν μόνο στον Αλλάχ και να ασπάζονται τη θρησκεία του Ισλάμ είναι πιο σημαντικό και πιο ουσιαστικό, διότι αυτό θα οδηγήσει στην ευτυχία τους σε αυτόν τον κόσμο και στη μέλλουσα ζωή. Αυτό ισχύει εκτός αν είναι άνθρωποι του βιβλίου, δηλαδή, Εβραίοι Χριστιανοί, ή Μάγοι, επειδή το Ισλάμ λέει ότι σε αυτές οι τρεις ομάδες μπορεί να δίνεται η επιλογή: μπορούν να εισέλθουν στο Ισλάμ ή να καταβάλουν τη τζίζια και να αισθάνονται υποταγμένοι.

Μερικοί από τους μελετητές είναι της άποψης ότι και στους άλλους μπορεί επίσης να δοθεί η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στο Ισλάμ και τη τζίζια, αλλά η πιο σωστή άποψη είναι ότι σε κανέναν άλλο δεν θα πρέπει να δοθεί αυτή η επιλογή, παρά μάλλον οι τρεις αυτές ομάδες είναι οι μόνες στις οποίες μπορεί να δοθεί η δυνατότητα επιλογής, διότι ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογία του Αλλάχ σ’ αυτόν) πολέμησε τους κουφάαρ στην Αραβική Χερσόνησο και δέχτηκε να γίνουν μουσουλμάνοι μόνο αυτοί. Και λέει ο Αλλάχ (ερμηνεία του νοήματος):

«Αλλά εάν μετανοήσουν [απορρίπτοντας το shirk (πολυθεϊσμό) και δεχόμενοι τον Ισλαμικό μονοθεϊσμό] και εκτελούν την τακτική προσευχή (Iqaamat-as-Salaah), και δίνουν ελεημοσύνη (Zakaah), τότε αφήστε τους ελεύθερους. Αληθώς, ο Αλλάχ είναι πολυεύσπλαχνος, πολυεπιεικής.» [αλ-Τάουμπα 9:5]

Δεν είπε, «εφόσον καταβάλλουν τη τζίζια». Από τους Εβραίους, Χριστιανούς και Ζωροαστριστές θα ζητηθεί να ασπαστούν το Ισλάμ. Αν αρνηθούν τότε θα πρέπει να κληθούν να καταβάλουν τη τζίζια. Σε περίπτωση που αρνούνται να πληρώσουν τη τζίζια τότε οι μουσουλμάνοι πρέπει να τους πολεμήσουν εάν είναι σε θέση να το πράξουν. Ο Αλλάχ λέει (ερμηνεία του νοήματος):

«Πολεμήστε εκείνους που (1) δεν πιστεύουν στον Αλλάχ, (2) ούτε στην Έσχατη Ημέρα, (3) δεν απαγορεύουν αυτό που έχει απαγορευτεί από τον Αλλάχ και τον Αγγελιαφορο του (Μουχάμμεντ), (4) και εκείνους που δεν αναγνωρίζουν τη θρησκεία της αλήθειας (δηλαδή το Ισλάμ) μεταξύ των ανθρώπων της Γραφής (Χριστιανών και Εβραίων), μέχρι να καταβάλουν τη Τζίζυα με εκούσια υποταγή, και αισθανθούν τον εαυτό τους ταπεινωμένο». [αλ-Τάουμπα 9:29.]

Και αποδείχθηκε ότι ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογίες του Αλλάχ να του παρέχονται), αποδέχθηκε την τζίζια από την Μάγους, αλλά δεν αποδείχθηκε ότι ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογίες του Αλλάχ να του παρέχονται) ή οι σύντροφοί του (ο Αλλάχ ας είναι ευχαριστημένος μαζί τους), αποδέχθηκαν την τζίζυα από κανέναν, εκτός από τις τρεις ομάδες που αναφέρονται πιο πάνω.

Η βασική αρχή είναι ότι σχετικά με τα λόγια του Αλλάχ (ερμηνεία του νοήματος):

«Και πολεμήστε τους μέχρις ότου δεν υπάρχει πια Φίτνα (δυσπιστία και πολυθεϊσμός, δηλαδή λατρεία άλλων εκτός του Αλλάχ), και η θρησκεία (λατρεία) θα είναι όλη μόνο για τον Αλλάχ [σε όλο τον κόσμο]» [αλ-Ανφάλ 8:39].

«Στη συνέχεια, όταν έχουν περάσει οι Ιεροί Μήνες (ο 1ος, 7ος, 11ος και 12ος μήνας του ισλαμικού ημερολογίου), τότε σκοτώστε τους ειδωλολάτρες (Mushrikoon, βλέπε V.2: 105) όπου και αν τους βρείτε, και συλλάβετέ τους και πολιορκήστε τους, και καθίστε να τους περιμένετε σε κάθε ενέδρα και παγίδα. Αλλά εάν μετανοήσουν [απορρίπτοντας το shirk (πολυθεϊσμό) και δεχόμενοι τον Ισλαμικό μονοθεϊσμό] και εκτελούν την τακτική προσευχή (Iqaamat-as-Salaah), και δίνουν ελεημοσύνη (Zakaah), τότε αφήστε τους ελεύθερους. Αληθώς, ο Αλλάχ είναι πολυεύσπλαχνος, πολυεπιεικής. [αλ-Τάουμπα 9:5]

Αυτός ο στίχος είναι γνωστός ως αγιάτ-αλ-σαΐφ (ο στίχος του σπαθιού).

Αυτοί και παρόμοιοι στίχοι καταργούν τους στίχους που λένε ότι δεν υπάρχει καταναγκασμός να γίνουν μουσουλμάνοι.

Και ο Αλλάχ είναι η πηγή της δύναμης.

Majmoo’ Fataawa wa Maqaalaat li’l-Shaykh Ibn Baaz, 6/219

—–

Νομίζουμε ότι δεν χρειάζονται περισσότερα σχόλια. Θα μπορούσαμε να φέρουμε τόνους από σχόλια που αποδεικνύουν ότι ΑΥΤΗ είναι η σωστή ερμηνεία, κι όχι αυτή των σύγχρονων προπαγανδιστών του Ισλάμ που στρατολογούν μέλη από φιλελεύθερους Δυτικούς, και πρέπει να κουκουλώσουν κάποια πράγματα για να μην τους τρομάξουν και τους χάσουν από πελάτες…

Περισσότερα στοιχεία…
Ακολουθεί απόσπασμα από το Asbab Al-Nuzul του Al-Wahidi
[(Ο Αλή αλ-Αχμάντ ιμπν Ουαχίντι, Ασμπάμπ αλ-Αλή ιμπν αλ Νουζούλ-Αχμάντ Ουαχίντι) (Δ. 468/1075), ήταν από τους πρώτους λογίους του κλάδου των κορανικών επιστημών που είναι γνωστός ως Al Asbāb-Nuzūl (δηλαδή το γενικό πλαίσιο και οι περιστάσεις της Αποκάλυψης του Κορανίου). Ο Al-Wāhidī και οι μετέπειτα μελετητές στόχευαν στη συλλογή και τη συστηματοποίηση πληροφοριών που αφορούν όλους τους γνωστούς λόγους και πλαίσια για την Αποκάλυψη συγκεκριμένων στίχων του Κορανίου.]

Ο Al-Suddi είπε: «Αυτός ο στίχος αποκαλύφθηκε για έναν άνθρωπο από τους Ανσάρι που ονομαζόταν Abu’l-Husayn. Αυτός ο άνθρωπος είχε δύο γιους. Συνέβη ορισμένοι έμποροι από τη Συρία να έρθουν στη Μεδίνα να πουλήσουν λάδι. Όταν οι έμποροι επρόκειτο να αναχωρήσουν από τη Μεδίνα, οι δύο γιοι του Abu’l-Husayn τους κάλεσαν να ασπαστούν τον Χριστιανισμό. Αυτοί οι έμποροι ασπάσθηκαν τον χριστιανισμό και στη συνέχεια έφυγαν απ’ τη Μεδίνα. Ο Abu’l-Husayn ενημέρωσε τον αγγελιοφόρο του Αλλάχ, ο Αλλάχ να τον ευλογεί και να του δινει ειρήνη, για το τι είχε συμβεί. Του ζήτησε να καλέσει τους δύο γιους του. Αλλά τότε ο Αλλάχ, ας είναι υπερυψωμένος, αποκάλυψε (Δεν υπάρχει καταναγκασμός στη θρησκεία …). Ο αγγελιοφόρος του Αλλάχ, ο Αλλάχ να τον ευλογεί και να του δίνει ειρήνη, δήλωσε: «Ας διώξει ο Αλλάχ και τους δύο. Είναι οι πρώτοι που δυσπιστούν». Αυτό ήταν πριν ο αγγελιοφόρος του Αλλάχ, ο Αλλάχ να τον ευλογεί και να του δινει ειρήνη, διαταχθεί να πολεμήσει τους λαούς του Βιβλίου. Τότε η ρήση του Αλλάχ (Δεν υπάρχει καταναγκασμός στη θρησκεία …) καταργήθηκε και ο προφήτης διατάχθηκε να πολεμήσει τους λαούς του Βιβλίου στη Σούρα ‘μετάνοια’.»

Ολόκληρο το κείμενο του al-Wāhidī σε ελληνικά, αγγλικά και αραβικά θα βρείτε στο άρθρο Η πραγματική ερμηνεία του «Δεν υπάρχει καταναγκασμός στη θρησκεία” (Κορ. 2:256)

Ορίστε και το αγγλικό κείμενο του πρ’ωτου άρθρου που παραθέσαμε εδώ, όπως είναι στη σελίδα όπου οδηγεί το λινκ:

http://www.islam-qa.com/en/ref/34770

Fatwa No 34770 Basic Tenets of Faith » Tawheed (Divine Unity)
There is no compulsion to accept Islam

Some friends say that whoever does not enter Islam, that is his choice and he should not be forced to become Muslim, quoting as evidence the verses in which Allaah says (interpretation of the meaning):

“And had your Lord willed, those on earth would have believed, all of them together. So, will you (O Muhammad) then compel mankind, until they become believers”

[Yoonus 10:99]

“There is no compulsion in religion”

[al-Baqarah 2:256]

What is your opinion concerning that?.

Praise be to Allaah.

The scholars explained that these two verses,
and other similar verses, have to do with those from whom the jizyah may be taken, such as Jews, Christians and Magians (Zoroastrians). They are
not to be forced, rather they are to be given the choice between becoming Muslim or paying the jizyah.

Other scholars said that this applied in the
beginning, but was subsequently abrogated by Allaah’s command to fight and wage jihad. So whoever refuses to enter Islam should be fought when the
Muslims are able to fight, until they either enter Islam or pay the jizyah if they are among the people who may pay jizyah. The kuffaar should be
compelled to enter Islam if they are not people from whom the jizyah may be taken, because that will lead to their happiness and salvation in this
world and in the Hereafter. Obliging a person to adhere to the truth in which is guidance and happiness is better for him than falsehood. Just as
a person may be forced to do the duty that he owes to other people even if that is by means of imprisonment or beating, so forcing the kaafirs to
believe in Allaah alone and enter into the religion of Islam is more important and more essential, because this will lead to their happiness in
this world and in the Hereafter. This applies unless they are People of the Book, i.e., Jews and Christians, or Magians, because Islam says that
these three groups may be given the choice: they may enter Islam or they may pay the jizyah and feel themselves subdued.

Some of the scholars are of the view that
others may also be given the choice between Islam and jizyah, but the most correct view is that no others should be given this choice, rather
these three groups are the only ones who may be given the choice, because the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) fought the
kuffaar in the Arabian Peninsula and he only accepted their becoming Muslim. And Allaah says (interpretation of the meaning):

“But if they repent [by rejecting Shirk
(polytheism) and accept Islamic Monotheism] and perform As-Salaah (Iqaamat-as-Salaah), and give Zakaah, then leave their way free. Verily, Allaah
is Oft-Forgiving, Most Merciful”

[al-Tawbah 9:5]

He did not say, “if they pay the jizyah”. The Jews, Christians and Magians are to be asked to
enter Islam; if they refuse then they should be asked to pay the jizyah. If they refuse to pay the jizyah then the Muslims must fight them if they
are able to do so. Allaah says (interpretation of the meaning):

“Fight against those who (1) believe not
in Allaah, (2) nor in the Last Day, (3) nor forbid that which has been forbidden by Allaah and His Messenger  (Muhammad), (4) and those who
acknowledge not the religion of truth (i.e. Islam) among the people of the Scripture (Jews and Christians), until they pay the Jizyah with willing
submission, and feel themselves subdued”

[al-Tawbah 9:29]

And it was proven that the Prophet
(peace and blessings of Allaah be upon him) accepted the jizyah from the Magians, but it was not proven that the Prophet (peace and blessings
of Allaah be upon him) or his companions (may Allaah be pleased with them) accepted the jizyah from anyone except the three groups mentioned
above.

The basic principle concerning that is the
words of Allaah (interpretation of the meaning):

“And fight them until there is no more
Fitnah (disbelief and polytheism, i.e. worshipping others besides Allaah), and the religion (worship) will all be for Allaah Alone [in the whole
of the world]”

[al-Anfaal 8:39]

“Then when the Sacred Months (the 1st,
7th, 11th, and 12th months of the Islamic calendar) have passed, then kill the Mushrikoon (see V.2:105) wherever you find them, and capture them
and besiege them, and lie in wait for them in each and every ambush. But if they repent [by rejecting Shirk (polytheism) and accept Islamic
Monotheism] and perform As-Salaah (Iqaamat-as-Salaah), and give Zakaah, then leave their way free. Verily, Allaah is Oft-Forgiving, Most Merciful”

[al-Tawbah 9:5]

This verse is known as Ayat al-Sayf (the verse of the sword).

These and similar verses abrogate the verses
which say that there is no compulsion to become Muslim.

And Allaah is the Source of strength.

Majmoo’ Fataawa wa Maqaalaat li’l-Shaykh Ibn Baaz, 6/219
2.

Με δυο λόγια: Αναφέρονται διάφορες εκδοχές ως αιτίες που ειπώθηκε το «δεν υπάρχει καταναγκασμός στη θρησκεία», όμως αναφέρεται και ότι αυτό καταρρίφθηκε από εδάφια που ήρθαν μετά και έλεγαν ότι πρέπει να υπάρξει καταναγκασμόςστη θρησκεία. Δεν σας άρεσε; Ούτε και σε κάποιους από μας που μας το είχαν διδάξει λάθος άρεσε. Και το χειρότερο είναι ότι δεν ήταν το μόνο που μας είχαν διδάξει λάθος για να μην «μας δώσουν αρνητική εικόνα για το Ισλάμ»…

Άλλωστε, αν πραγματικά στο Ισλάμ δεν ίσχυε ο «καταναγκασμός στη θρησκεία», οι αποστάτες δεν θα πιέζονταν να ξαναγυρίσουν στο Ισλάμ ούτε θα εκτελούνταν όταν δεν υπάκουαν.

Και ξέρετε ποιο είναι το αστείο; Ότι μερικοί προσπαθούσαν και να μας πείσουν ότι «δεν είναι ισλαμικό να εκτελούνται οι αποστάτες» ακριβώς λόγω του εδαφίου 2:256! Έχουν πολύ θράσος, οι προπαγανδιστές του Ισλάμ, που ξέρουν πολύ καλά ποια είναι η αλήθεια και πληρώνονται για να σερβίρουν ψέματα

Advertisements

3 Σχόλια

  1. […] ένα άρθρο στον συχνά αναφερόμενο στίχο του Κορανίου «δεν υπάρχει καταναγκασμός στη θρησκεία” (2:256), στο οποίο αποδεικνύουμε ότι η χρήση του στίχου […]

  2. […] Σε περίπτωση που σας έχουν πει ότι τάχα “δεν υπάρχει καταναγκασμός στη θρησκεία” επειδή το γράφει ένας στίχος του Κορανίου, […]

  3. […] μουσουλμάνοι. Σε περίπτωση που σας έχουν πει ότι τάχα «δεν υπάρχει καταναγκασμός στη θρησκεία» επειδή το γράφει ένας στίχος του Κορανίου, διαβάστε […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: