Ο Μουχάμμαντ αναγκάστηκε από διώξεις να εγκαταλείψει τη Μέκκα – και οι μουσουλμάνοι αναγκάστηκαν να διαφύγουν μαζί του

Αυτή η φράση περιγράφει έναν μύθο, και τα δύο μέρη αυτού του μύθου είναι εξίσου λάθος. Μόνο ο Μουχάμμαντ κινδύνευε στη Μέκκα, και αυτό έγινε μόνο αφότου έκανε μια συνθήκη πολέμου εναντίον των κατοίκων της περιοχής, ενώ ζούσε ανάμεσά τους.

Αφότου ο ισχυρός θείος του πέθανε, ο Μουχάμμαντ ήταν εκτεθειμένος στην οργή των Μεκκανών, τους οποίους είχε προσβάλει χωρίς να τιμωρηθεί για τόσα πολλά χρόνια. Παρόλα αυτά, δεν επεδίωξαν να τον βλάψουν, διότι πίστευαν ότι η τρωτότητά του μετά το θάνατο του προστάτη του σήμαινε ότι θα σταματούσε επιτέλους να δημιουργεί προβλήματα.

Έκαναν λάθος.

Ο Μουχάμμαντ έκανε τελικά συμμαχία με μια άλλη πόλη, τη Μεδίνα, σε συνθήκη που περιλάμβανε διατάξεις πολέμου κατά των Μεκκανών. Τα συμβαλλόμενα μέρη της συνθήκης ρωτήθηκαν «Αντιλαμβάνεστε τι υποχρέωση αναλαμβάνετε εγγυώμενοι την υποστήριξή σας σε αυτόν τον άνθρωπο; Υποχρέωση για πόλεμο εναντίον όλων ανεξαιρέτως» (Ibn Ishaq 299). Η δέσμευση για πόλεμο επιβεβαιώνεται παρακάτω (Ibn Ishaq 305).

Ως εκ τούτου, ήταν μόνο αφότου ο Μουχάμμαντ είχε δεσμευθεί για ένοπλη επανάσταση εναντίον των Μεκκανών, που οι ηγέτες της πόλης προσπάθησαν είτε να τον σκοτώσουν ή να τον εκδιώξουν.

Η ιστορική διήγηση διαψεύδει επίσης κατηγορηματικά τη δημοφιλή άποψη ότι όλοι οι μουσουλμάνοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη Μέκκα μετά την κήρυξη πολέμου από τον Μουχάμμαντ. Στην πραγματικότητα, μόνο τον ίδιο τον Μουχάμμαντ ενδιαφέρονταν να πιάσουν οι Μεκκανοί. Αυτό αποδεικνύεται από το επεισόδιο που εξιστορεί ο Ibn Ishaq (326 -328) στο οποίο ο γαμπρός του Μουχάμμαντ, ο Αλή, κοιμάται στο κρεβάτι του ώστε να εξαπατήσει τους εχθρούς του να πιστέψουν ότι τον είχαν στριμώξει τη νύχτα που ήρθαν να τον συλλάβουν.

Όχι μόνο οι Μεκκανοί δεν έκαναν κακό στον Αλή, ακόμη και αφού διαπίστωσαν ότι είχε τους είχε κοροϊδέψει, αλλά στη συνέχεια αυτός παρέμεινε με την κόρη του Μουχάμμαντ στην πόλη για αρκετές ημέρες, προκειμένου να οργανώσει τη μεταβίβαση της οικογενειακής επιχείρησης στην Μεδίνα.

Μουσουλμάνοι βιογράφοι του Μουχάμμαντ παρέχουν τα ονόματα των άλλων μουσουλμάνων που συνέχισαν να ζουν στη Μέκκα μετά τη δική του αναχώρηση, και δεν υπάρχει καμιά καταγραφή δίωξής τους. Υπάρχουν ακόμη κάποια στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι μουσουλμάνοι στη Μεδίνα είχαν το δικαίωμα να διεξάγουν προσκυνήματα στη Μέκκα κατά τη διάρκεια των ιερών μηνών (Ibn Ισχάκ 424 & Κοράνι 2:196).

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο Μουχάμμαντ δικαίωσε την εκδίωξή του από τους Μεκκανούς με τις μεταγενέστερες πράξεις του στη Μεδίνα, όπου άρχισε να εκδιώκει τις φυλές αυτοχθόνων Εβραίων μέσα σε λίγους μόνο μήνες από την άφιξή του. Οι απολογητές αγαπούν να υποστηρίζουν ότι η εκδίωξη (και απροκάλυπτη εκτέλεση) των Εβραίων με την άμεση διαταγή του Μουχάμμαντ ήταν αναγκαία λόγω της «εχθρότητάς» τους προς αυτόν.

Δυστυχώς για τους Εβραίους, οι μουσουλμάνοι ήταν πολύ λιγότερο υπομονετικοί και πολύ πιο βίαιοι μαζί τους από ό, τι ήταν οι Μεκκανοί με τον Μουχάμμαντ – αλλά αυτό είναι μόνο μια από τις πολλές μεγάλες υποκρισίες του Ισλάμ.

Μια ρατσιστική ιδεολογία είναι πάντοτε αυτοδικαιολογούμενη.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: