Δανιήλ Συσόϊεφ, Μάρτυρας του Χριστού

(Από εδώ) Ο 34χρονος Ρώσος ιερέας Ντανίλ (Δανιήλ) Συσόϊεφ, έγγαμος και πατέρας τριών κοριτσιών, δολοφονήθηκε μέσα στην εκκλησία του αγίου Θωμά στη νότια Μόσχα το βράδυ της Τετάρτης, μόλις είχε τελειώσει τον Εσπερινό. Ο δράστης, ο οποίος φορούσε τη γνωστή μάσκα κατά της νέας γρίππης, όπως κάνουν πολλοί Μοσχοβίτες, μπήκε μέσα στο ναό, ρώτησε ποιος είναι ο π. Συσόεφ και μόλις ο ιερέας απάντησε και προχώρησε προς το μέρος του, τον πυροβόλησε τέσσερις φορές στο κεφάλι και στο στήθος. Ο άγνωστος δράστης που ως τώρα παραμένει ασύλληπτος, πυροβόλησε επίσης στο στήθος και τον πρωτοψάλτη του ναού, Βλαντιμίρ Στρελμπίτσκυ.
Ο ιερέας και ο ψάλτης διακομίστηκαν σε νοσοκομείο. Ο π. Ντανίλ εξέπνευσε αργά το βράδυ (ο Στρελμπίτσκυ αρχικά ήταν σε κρίσιμη κατάσταση κι αργότερα διέφυγε τον κίνδυνο).

ο π. Ντανίλ Συσόεφ

Θεωρείται ότι η δολοφονία είχε θρησκευτικό κίνητρο, καθώς ο ιερέας με καταγωγή από τη ρωσική επαρχία Ταταρστάν, όπου ο πληθυσμός ασπάζεται κυρίως το Ισλάμ, είχε πλούσια ιεραποστολική δράση ανάμεσα σε μουσουλμάνους επί οκτώ συνεχή χρόνια. Είχε εκδώσει βιβλία όπως «Μια Ορθόδοξη απάντηση στο Ισλάμ», είχε μπλογκ (pr-daniil.livejournal.com) και κανάλι με βίντεο στο YouTube, και σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Κομσομόλσκαγια Πράβδα είχε δηλώσει ότι βάπτισε 80 μουσουλμάνους, μεταξύ αυτών και Τατάρους, Ουζμπέκους, Τσετσένους και Νταγκεστανούς.

Στην ίδια συνέντευξη, ο π. Ντανίλ αποκάλυψε ότι είχε δεχτεί 14 φορές απειλές για τη ζωή του μέσω τηλεφωνημάτων και e-mail, και ότι την περασμένη χρονιά η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλείας επικοινώνησε μαζί του, πληροφορώντας τον ότι είχε ανακαλυφθεί και προληφθεί μια απόπειρα φόνου εναντίον του. Είπε ακόμη ότι άλλοι ιερείς φοβούνταν να ακολουθήσουν το δρόμο αυτό, φοβούμενοι την εκδίκηση των μουσουλμάνων. Μάλιστα ο Ναφιγκουλά Ασίροφ του Συμβουλίου των Μουφτήδων της Ρωσίας τον είχε αποκαλέσει το 2007 «Ρώσο Σαλμάν Ρουσντί», επειδή είχε γράψει ένα βιβλίο που καταδίκαζε τον τρόπο μεταχείρισης των γυναικών στο Ισλάμ και προειδοποιούσε τις χριστιανές για τους κινδύνους που ενέχουν οι γάμοι με μουσουλμάνους.
Ας σημειωθεί ότι υπάρχει κάτι σαν άτυπη συμφωνία μεταξύ των μεγάλων θρησκειών στη Ρωσία, να μην ασκούν ιεραποστολική δράση η μια σε περιοχή όπου υπερτερεί η άλλη, κάτι που όμως ούτε οι μουσουλμάνοι το εφαρμόζουν απόλυτα.
Ο Κίριλ Φρόλοφ, ένας Ορθόδοξος ιεραπόστολος ακτιβιστής είπε στο Ίντερφαξ ότι τα τελευταία δυο-τρία χρόνια ο π. Ντανίλ είχε δεχτεί απειλές που τον καλούσαν να «αφήσει την θεολογική πολεμική κατά του Ισλάμ» αλλιώς «θα τον αντιμετώπιζαν ως άπιστο».

Σύμφωνα με άλλες πηγές, οι απειλές από ισλαμικούς κύκλους άρχισαν τέσσερα χρόνια πριν, μετά τη δημοσια αντιπαράθεση του π. Ντανίλ με τον Αλή (Βιατσεσλάβ) Πολόζιν, τον Ρώσο πρώην Ορθόδοξο ιερέα που έγινε μουσουλμάνος. Άλι Πολόζιν

Η τελευταία απειλή που δέχθηκε ήταν στις αρχές Οκτωβρίου, και τότε του ανήγγειλαν ότι ήταν “καταδικασμένος σε θάνατο”.
Όμως, ο π. Ντανίλ προσέγγιζε και διάφορες σέχτες που δρουν στη Ρωσία, όπως τους νεοπαγανιστές Ροντνοβέρ, ενώ είχε εχθρούς και μεταξύ των υπερεθνικιστών και των σταλινικών κομμουνιστών. Στο μπλογκ του είχε πρόσφατα ασκήσει κριτική στους τελευταίους επειδή κήρυτταν «τον Στάλιν αντί για τον Χριστό».

Στην ταινία βλέπετε το τελευταίο κήρυγμα του π. Δανιήλ.

Ακολουθεί η δήλωση της Πρεσβυτέρας Ιουλίας για τον μάρτυρα ιερέα και σύζυγό της (από εδώ).

«Αγαπητοί αδελφοί και αδελφές, σας ευχαριστώ για την υποστήριξη και τις προσευχές σας. Αυτός είναι ο πόνος που δεν μπορεί να εκφραστεί με λόγια. Αυτός είναι ο πόνος που βιώνουν εκείνοι που στάθηκαν στο Σταυρό του Σωτήρα. Αυτή είναι η χαρά που δεν μπορεί να εκφραστεί με λόγια, αυτή είναι η χαρά που βιώνουν εκείνοι που ήρθαν στον κενό Τάφο.

Ο π. Δανιήλ είχε προβλέψει ήδη το θάνατό του αρκετά χρόνια προτού συμβεί. Ήθελε πάντα να είναι άξιος για το στεφάνι ενός μάρτυρα. Εκείνοι που τον πυροβόλησαν θέλησαν, όπως συνήθως, να φτύσουν στο πρόσωπο της Εκκλησίας, όπως είχαν φτύσει στο πρόσωπο του Χριστού. Δεν έχουν επιτύχει το στόχο τους, επειδή είναι αδύνατο να φτύσει κανείς στο πρόσωπο της Εκκλησίας. Ο π. Δανιήλ ανέβηκε στον Γολγοθά του στην ίδια εκκλησία που είχε χτίσει, στην εκκλησία στην οποία αφοσίωσε όλο το χρόνο και τη δύναμή του. Τον σκότωσαν όπως τον προφήτη του παλιού καιρού – μεταξύ του ναού και του ιερού και βρέθηκε πράγματι αντάξιος της κλήσης ενός μάρτυρα. Πέθανε για τον Χριστό, για τον οποίο λειτούργησε με όλη τη δύναμή του.
Πολύ συχνά μου έλεγε ότι φοβόταν ότι δεν υπήρχε αρκετός χρόνος, χρόνος για να γίνουν όλα. Βιαζόταν. Μερικές φορές, και ανθρώπινα, υπέρβαλε, έσφαλε, σκόνταφτε και έκανε λάθη, αλλά δεν έκανε κανένα λάθος για το κύριο ζήτημα, ότι η ζωή του ήταν αφιερωμένη εξ’ ολοκλήρου σε ΑΥΤΟΝ.
Δεν καταλάβαινα γιατί βιαζόταν τόσο. Τα τελευταία τρία χρόνια λειτουργούσε συνεχώς, χωρίς να σταματάει ή να παίρνει άδεια. Εγώ γκρίνιαζα, επειδή πού και πού ήθελα απλή ευτυχία, ότι ο σύζυγος και πατέρας των παιδιών μου θα ήταν μαζί μου και με τα παιδιά. Αλλά μια άλλη πορεία ήταν χαραγμένη γι’ αυτόν.
Πολλές φορές είχε πει ότι θα τον σκότωναν. Εγώ τον ρώταγα ποιος θα φρόντιζε εμένα και τα τρία παιδιά μας, κ’ αυτός μου απαντούσε ότι θα μας άφηνε σε ασφαλή χέρια. «Θα σας αφήσω στην Παναγία. Αυτή θα σας φροντίσει».
Αυτά τα λόγια ξεχάστηκαν πολύ γρήγορα. Μας είπε με ποια άμφια θα τον θάψουμε. Κ’ εγώ αστειεύτηκα ότι δεν υπήρχε λόγος να μιλάει γι’ αυτό, ότι ακόμα δεν ξέραμε ποιος θα έθαβε ποιόν. Είπε ότι εγώ θα τον έθαβα. Μόλις γύρισε η κουβέντα στις κηδείες, δεν θυμάμαι λεπτομέρειες αλλά του είπα ότι δεν είχε πάει ποτέ σε κηδεία ενός ιερέα. Και μου απάντησε ότι δεν πειράζει επειδή θα ήμουν στην κηδεία την δική του.
Τώρα θυμάμαι πολλές κουβέντες που απόκτησαν νόημα. Τώρα οι αμφιβολίες μου έχουν διαλυθεί, οι παρεξηγήσεις έχουν εξαφανιστεί.
Δεν αποχαιρετιστήκαμε σ’ αυτήν την ζωή, δεν ζητήσαμε ο ένας στον άλλο συγχώρεση, δεν αγκαλιαστήκαμε. Ήταν απλά μία συνηθισμένη μέρα: το πρωί έφυγε για την Λειτουργία και δεν τον είδα ξανά.
Γιατί δεν πήγα στην εκκλησία εκείνη την ημέρα να τον συναντήσω; Είχε περάσει απ’ τον μυαλό μου, αλλά αποφάσισα ότι καλύτερα να ετοιμάσω το βραδινό φαγητό και να βάλω τα παιδιά για ύπνο. Ήταν λόγω των παιδιών που δεν πήγα εκεί. Υπήρξε ένα χέρι που δεν με επέτρεψε να πάω. Αλλά το προηγούμενο απόγευμα είχα πάει στην εκκλησία να τον συναντήσω. Αισθάνθηκα ότι σκοτεινά σύννεφα μαζευόντουσαν πάνω από τα κεφάλια μας. Και τις τελευταίες ημέρες προσπαθούσα να περάσω περισσότερο χρόνο μαζί του. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας εβδομάδας σκεφτόμουνα μόνο για το θάνατο και για τη ζωή μετά το θάνατο. Δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ ούτε στο πρώτο ούτε στο δεύτερο. Εκείνη την ημέρα το κεφάλι μου ζαλιζόταν με τα λόγια: «Ο θάνατος στέκεται ακριβώς πίσω σου». Η τελευταία εβδομάδα ήταν τόσο δύσκολη, σαν να είχαν αδειάσει ένα τεράστιο φορτίο επάνω μου. Δεν είμαι διαλυμένη. Με υποστηρίζει. Τον αισθάνομαι δίπλα μου. Είχαμε πει ο ένας στον άλλο και τόσα λόγια τρυφερά που δεν είχαμε πει ποτέ στη ζωή μας. Μόνο τώρα καταλαβαίνω πόσο αγαπούσαμε ο ένας τον άλλον.
Το μνημόσυνο του των 40 ημερών θα τελεσθεί την παραμονή της ονομαστικής του γιορτής, στις 29 Δεκεμβρίου. Σύμφωνα με την προφητεία ενός γέροντα, η εκκλησία θα χτιζόταν αλλά ο π. Δανιήλ δεν θα λειτουργούσε εκεί. Το δεύτερο μέρος της προφητείας έχει ήδη εκπληρωθεί.
Στην ταινία βλέπετε την οικογένεια του π. Δανιήλ.
Και εδώ, απόσπασμα από συζήτηση σχετικά με την έννοια της αμαρτίας στο Ισλάμ.
Είτε ο πατέρας Δανιήλ δολοφονήθηκε από μουσουλμάνους, είτε από νεοπαγανιστές, είτε από σταλινικούς, είναι ένας μάρτυρας της Πίστης και στη θέση του ο Θεός θα εγείρει άλλους, που θα μιλήσουν την αλήθεια σε πλανημένους ανθρώπους.
Άγιε μάρτυρα του Θεού Δανιήλ, πρέσβευε υπέρ ημών.

14 Σχόλια

  1. Κι επειδή εμείς τιμούμε τους αγίους με τραγούδια, ήδη έχει γραφτεί αυτό:
    «Των αρχαίων μαρτύρων οδόν ηγάπησας, ευαγγελίζεσθαι τρέχων τους εν Ρωσσία λαούς, αληθείας θησαυρούς παρέχων άπασιν. Όθεν, Χριστώ τω Λυτρωτή υπέρ ποίμνης εξ εθνών δεδώρισαι την ψυχήν σου, πάτερ Δανιήλ Συσόυεφ, πάντας ημάς καλείς προς μίμησιν.»
    Από εδώ: http://vardavas.blogspot.com/search/label/%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%B1 .

  2. Εγώ δεν πιστεύω σε αγίους και τέτοια υπερφυσικά. Αυτό που βλέπω εδώ είναι ένας νέος άνθρωπος, συμπαθητικός, πραγματικά πιστός με μια ωραία οικογένεια και υγιή σχέση με τη γυναίκα του. Είναι ψύχραιμος, ειλικρινής. καταρτισμένος στον τομέα του και γεμάτος θάρρος. Από την άλλη βλέπω τον Πολόζιν στο ΥΤ. Είναι ενας χοντρός που δε χωράει να περάσει από την πόρτα, με πρόσωπο νεκρού. Έχει μάτια σσαν ψόφιο ψάρι και μιλάει με ψεύτικη ηρεμία. Να μη σχολιἀσω το γλοιώδη υποκριτή που του παίρνει συνέντευξη.
    Το Ισλάμ και ο Χριστιανισμός είναι για μένα δυο ψέματα για να βρίσκει ο άνθρωπος νόημα της ζωής και να μη φοβάται το θάνατο. Όμως ο Χριστιανισμός παράγει πιστούς με πολύ πιο ευχάριστες και ειλικρινείς προσωπικότητες. Το Ισλάμ δεν έχει δώσει τίποτα καλό στην ανθρωπότητα. Τίποτα που να μην το είχε δώσει κάποιος άλλος αλλού πρωτύτερα.

  3. Το Ισλάμ και ο Χριστιανισμός είναι για μένα δυο ψέματα για να βρίσκει ο άνθρωπος νόημα της ζωής και να μη φοβάται το θάνατο. Όμως ο Χριστιανισμός παράγει πιστούς με πολύ πιο ευχάριστες και ειλικρινείς προσωπικότητες. Το Ισλάμ δεν έχει δώσει τίποτα καλό στην ανθρωπότητα. Τίποτα που να μην το είχε δώσει κάποιος άλλος αλλού πρωτύτερα.

    boris na to analiseis ligo afto? idika tin teleftaia grammi? 😀

    • @λάλα μπορείς να γράψεις εσύ τι καινούργιο καλό πιστεύεις ότι έφερε στον κόσμο το Ισλάμ, και να σου απαντήσω εγώ ποιος το έφερε πρώτος. Αυτό θα είναι πιο σύντομο κι εύκολο.

  4. Δεν είναι υπερφυσικο πραγμα να είναι άγιος κάποιος. Είναι η αληθινά φυσική κατάσταση του ανθρώπου. Προέρχεται από την ένωση του με τον τριαδικό Θεό.
    Η αγιοσύνη δεν είναι θέμα πίστης, υπάρχουν χιλιάδες περιπτώσεις αγίων σε πάρα πολλούς χριστιανικούς λαούς και συνεχίζονται ως τα σήμερα.
    Το οτι κάποιος μπορεί να πιστεύει οτι αυτή η κατασταση δεν ειναι κατι πραγματικό, ειναι το ίδιο, σαν να μην πιστεύω εγώ ότι η επιστήμη της ψυχολογιας π.χ. λεει κάτι πραγματικό ή ακομα και κάθε επιστήμη.
    Μπορω να λέω ο,τι θέλω, αλλά όταν υπαρχουν οι άγιοι, με τα πολλά χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, πάλι μπορω (καθισμένος στο σπιτι μου και χωρίς να το ψάξω καθόλου) να πω οτι είναι όλα ψέματα αλλά αυτό θα ειναι επιπολαιότητα από πλευράς μου.
    Τα γράφω αυτά, φίλε μου, για να σου πω ότι, αν είναι όπως τα λες, τότε ο χριστιανισμός είναι ένα ψεμα και τελείωσε… Τι να το κάνω εγώ αν παράγει καλούς ανθρωπους; Σημασία έχει αν είναι η αλήθεια.
    Και για το θέμα αυτό χρειάζεται κάποια έρευνα, ίσως και επιτόπου. Αλλιώς κινδυνεύει η αιώνια σωτηρία μας. Αυτό το γράφω και για τη lala.
    Δίνω και ενα link: http://www.oodegr.com/oode/asynithista/thavma2.htm (δες το κομμάτι «δείγμα δαιμονικού θαύματος»).
    Γεια χαρά.

    • Αγαπητέ Περιηγητή γνωρίζω αυτή τη χριστιανική άποψη, αλλά δεν την πιστεύω. Για μένα το ζητούμενο είναι οι άνθρωποι να ωφελούν κι όχι να βλάπτουν τους συνανθρώπους τους. Έχει μεγάλη σημασία αν μια θρησκεία παράγει καλούς ανθρώπους, γιατί με αυτούς τους ανθρώπους ζούμε καθημερινά. Προτιμώ να υπάρχουν γύρω μου άνθρωποι σαν τον Δανιήλ Συσόιεφ, έναν χαριτωμένο – τολμώ να πω – φυσιολογικό άνθρωπο με τη φυσιολογική σιλουέτα του, την ωραία και συνομήλική του σύζυγο και τα παιδάκια του, παρά 1) χοντροβαρέλες «μεταστραφέντες» στο Ισλάμ με πρόσωπο νεκρού, που παντρεύονται κορίτσια που τα βάφτισαν όταν ήταν 3 ετών! Δηλαδή ο χοντρο-Πολόζιν είναι τουλάχιστον 20 χρόνια μεγαλύτερος από τη γυναίκα του 2) χοντροβαρέλες ορθοδόξους «επισκόπους’ που χόντρυναν απ’ την πολλή νηστεία 3) υστερικούς μουσουλμάνους που τους αποδεικνύεις ότι ο «προφήτης» τους έκανε εγκλήματα κι αυτοί δεν το βλέπουν 4) μουσουλμάνους ψεύτες και χασικλόμουτρα σαν τον Άχμαντ Ελντίν 5) ορθοδόξους επισκόπους εθνικιστές και παθολογικούς ψεύτες σαν τον Άνθιμο, που δημοσίευσε την ψευδή είδηση για τη Χαμάς και όταν του υπέδειξαν ότι κάνει λάθος, αυτός απάντησε ότι δεν το πιστεύει (δες http://mkka.blogspot.com/2010/03/blog-post_6691.html)
      5) και βέβαια, τους άλλους «χριστιανούς» τους καθολικούς, που έχουν το υψηλότερο ποσοστό παιδεραστίας στους χριστιανούς κληρικούς.
      Εγώ λοιπόν θέλω γύρω μου φυσιολογικούς ανθρώπους με ωραίες οικογένειες, που να μιλάνε μαζί μου ήρεμα όπως ο Δανιήλ Συσόιεφ. Η ζωή είναι πολύ πιο εύκολη και ωραία με τέτοιους ανθρώπους. Δε χρειάζεται να πιστεύει κανείς ότι είναι άγιοι για να το καταλάβει.

      • 1) den ksero oute ton tipo pou les oute tin gineka tou alla apo ti stigmi pou o ka8enas mas exei to dikaioma na epileksi opio 8eorei kalitero sindrofo ke einai eftixismenos ke ton agapise gia to xaraktira tou i gia opiondipote allo logo pu tin oloklironei san an8ropo den mas pefti logos oute an aftos einai pio megalos ke pio xondros oute an afti einai pio megali ke pio ftoxi i pio melaxrini i den ksero go ti alli dikaiologia! epidi ego ke esi pote den 8a padrevomastan kapio pio megalo mas 20 xronia(stis sin8ikes pu zoume) ke den mas aresei den simenei pos einai anwmalia i parafisiko i kati kako! gousto tis kapelo tis na zei me afton pu einai eftixismeni!opos ke provlima tou tipou an vgei aspume anorimi logo tou nearou tis ilikias tis! kaneis den einai telios! ke 8eoro poli epifaniako na krinis kapion gia tin eksoteriki tou emfanisi i ilikia i me vasi ti mana ke ti gineka tou! (nomizo ke o iosif itane megaliteros apo tin maria den simenei kati afto omos dioti einai sxetiko i leksi megaliteros/megaliteri)

        2)nomizo einai poli geniko ke avasimo! afou exi ke poli normal or8odoksous pou einai prota an8ropoi ke meta 8imata tis xlidis ke tis spatalis!

        3)gia na min tous pi8eis simenei eite exeis la8os prosegisi eite ta epixirimata su den einai isxira (i propaganda den einai epixirima i apodiksi gia kati)! sto kato kato afou tus 8eoreis isterikous ti asxolise mazi tus? den vlepeis kalitera na enimerosis ke na piseis tous taxa xristianous pou polloi loksodromisan ke meta enimeroneis ke tus musulmanous ke tous ioudeous:P

        4)8eoro poli ipotimitiko ek merus su na meioneis enan an8ropo gia tin eksoteriki tou emfanisi! vale tin foto su na dume esi an eisai pio omorfos! den ef8inome ego i esi i o ka8enas gia tin eksoteriki mas emfanisi! o 8eos mas tin edose ke poli apla prepei na tin dex8ume ke na ektimisoume tus eaftous mas ke to sinan8ropo mas gia to i8os ke xaraktira tou ke oxi gia tin eksoteriki tu emfanisi! twra den saresi o xaraktiras tou ahmed min ton kaneis filo su alla den einai sosto na ton apokaleis xasisoksero go ti leksi skeftikes! diladi vlepo na apokomises polla apoles tis paravoles ke istories tis vivlou ke didagmata tou xristou mono apo to epi8eto «xasikolemos» pou xrisimopoias :S

        5)endaksi den exo tipota na po min me aforisi i ekklisia:P lolllll dierotame pia i apopsi aftou tou kalou e8nikisti sti sinisfora tis ekklisias ston ellinismo twra me tin oikonomiki krisi?! an diladi prepei na forologi8ei i ekklisia i oxi gia na sosoun tin ellada i an mono gia na katigorane tin ka8e hamas einai kaloi! fisika o ka8enas me to epipedo tou!

        6)i pederasteia einai anomalia tou ka8enos ke oxi ideologia lollll giafto ke einai avasimes oi katigories se alla posts enadi tou islam afu einai apodedigmeno pos ta fenomena afta ne men iparxune alla einai katadikastea ke periorismena metaksi mousulmanwn (idika stin evropi, ameriki ke afstraleia mesi anatoli pu exune ena alfa morfotiko ke oikonomiko epipedo. tulaxiston aftus pu gnorisa poli ok an8ropoi kanonikoi! boro na po pos idika emeis oi laoi tis mesogiou ligo poli omioi eimaste)

        kego 8a i8ela ena omorfo kosmo me allilosevasmo ke anektikotita ke eirini. den pistevo pos xreiazete na eimaste omioi gia na zisume mazi afou oute kan ta daktila mas den einai omoia. apla prepei na ma8ume na sevomaste ton allon ke o allos na sevete emas. ke afto to blog me pligonei oxi mono epidi den dixnei sevasmo sti musulmaniki 8riskeia ke musulmanous genika(mono ke mono apo to onoma ke ta sxolia gia demoniko 8eo) alla epidi pistevo pos prokalei ke dimiurga katastaseis epifilakis ke islamofovias apo xristianous ke xristianofovias apo tous musulmanous pu etixe na bune ke na dune poso poli tous «agapame» ke tus sevomaste. ara ka8e allo para proo8ume tin eirini ke tin allilegi! ama einai gia epi8esi oloi exune na pune polla ke i istoria exei na pei akoma pio polla! to erotima einai: i dia8esi mas einai na agapame allilous ke na sigxorame ke na zisume oloi eirinika i exume oreksi gia kavgades ke vgazume o ka8enas mas poso la8os einai osoi den simfonune mazi mas ke dimiurgume katastaseis ke emmesa dimiurgume enan psixologiko polemo, fovies, epifilakes, diafores, dixnume pos den borume na zisume mazi tus giati 8a mas skotwsoune ke poso ipouloi borei na ginume ke poso pisoplata sibveriferomaste ke ola ta sxetika!

        boreis na vreis apeires istories misous metaksi islam ke xristianwn opos boreis na vreis ke apeires istories agapis simviosis allilegis kirios metaksi tou kosmaki giati o kosmos einai pandou o idios aneksartitis filis xromatos 8riskeias. edo ti ginete? pandos arxisa na provlimatizome an o xristos evlepe afto to blog «twn akolou8wn tou» pos 8a enio8e? 8a anoige o idios kati tetio an ipirxe stin epoxi tou? 8a siberiferotane etsi stus musulmanous pu ke aftoi einai akolou8oi tou ke pistevun sto 8eo? malon 8a elege ke se esas ke se aftus ke ston ka8ena pou eksaskei paromia epi8esi «8ee mou sigxorese tous den kseroune ti kanune»

  5. kita ka8e mera anakirisete ke enas neos agios! mexri ke ena roso stratioti(pou einai stratiotis ke oxi e8elondis giatros aspume) anakirixtike taxa agios ke anamartitos! na pame oloi strato diladi?! mexri ke o papas 8eorite agios parolo pu den ton 8eoro pio kalo apo mena i aposena i apo kapio allo politiko!
    ta 8avmata agiwn opos na min pa8enei sipsi to soma, na mirizi omorfa, na anavlizei nero ke ola ta sxetika pi8anon na einai ali8ina ke na sxetizonde me to metafisiko! alla tetia 8avmata den simvenune mono stus xristianous alla ke se musulmanous ke se voudistes ke se induistes(ego akousa teties istories apo polli diaforetikous an8ropou apo diaforetikes xores ke 8riskeies) twra ali8eia i psemata agioi ksiagioi den katalava giati prepei na apoteloun apodiksi gia mia 8riskeia! diladi den prokite na gino musulmana i xristiani i induistria epidi vrikan ena nekro pu mirizei wraia!

    anws pandos gia ton patera afto o 8eos makarisi ton den vrikan pioi ke giati ton skotwsan! diladi borei na ton skotwsan ke xristianoi pu eixane diafores(ideologikes oikonomikes prosopikes) i koumunistes i apistoi oi musulmanoi i opiosdipote! ara den katalava pou kolla se ena blog pou vasikos stoxos tou einai na katatroposei to islam ke oxi na anaferi ti einai xristianismos!
    pandos ka8imerina ginonde polla aneksixniasta eglimata an sas endiaferune toso poli ke 8elete na ta anaferete!

  6. ti demonika 8avmata mou evales na diavaso! sabos ke den ksero pos ta 90% twn 8avmatwn pu ginonde pagosmia einai eite vlakies eite tricks eite paraplanisi tou amorfotou kosmou apo epitidious eite metafisika fenomena pu exune kapia logiki eksigisi pou pi8anon den gnorizoume!
    to 8avma tou agiou fotos se pia katigoria to vazeis? metafisiki eksigisi? demoniko? epistimoniko me xrisi fosforou, pragma pu aneta opiosdipote bori na kanei ke sto youtube exei polles anafleksis keriwn apo monwn tus me ti xrisi fosforou ke o ka8eis bori na to kanei? i ondos 8eiko 8avma? an einai 8avma giati den dexonde na to dierevnisoune epistimones afou aftoi pu borun na eksakrivosoun an kati einai 8avma i apati einai soi to meletisoune diladi i epistimi ke i gnosi ke i analisi tou aneksigitu fenomenou oste na bori o ka8enas na katastalaksei se siberasma analoga me tin pisti tou?

  7. Είπα να σας κάνω κι εγώ ένα πινγκ! Ωραία εξελίσσεται το μπλογκ, μπράβο σας. Η προφορά που βάλατε εσείς δηλ. το «Συσόϊεφ», είναι μάλλον πιο σωστή από αυτήν που έχω εγώ, πάντως το «ι» προφέρεται τόσο σύντομα που ακούγεται σχεδόν σαν «Συσόεφ».
    @lala αν θέλεις να μάθεις για το Άγιο Φως, θα βρεις πολλά εδώ: http://expaganus.wordpress.com/2009/04/16/agiofwspanagiostafos/
    Χαιρετώ και τον Gonzo, που έχω καιρό να τον δω.

  8. @lala, τα κριτήριά μου είναι ανθρωπιστικά και όχι χριστιανικά. Αναφέρω ανθρώπους με τους οποίους δεν θα ήθελα να ζω δίπλα.
    2,5: Σίγουρα θα υπάρχουν και ορθόδοξοι ιεράρχες πιο φυσιολογικοί, αλλά εμένα μου χτυπάει ο Άνθιμος γιατί οι άλλοι δεν ακούγονται πολύ. Ενώ αυτός που συνέχεια προκαλεί με τις δηλώσεις του δεν μπορεί να μείνει απαρατήρητος.
    1, 4: Δεν μειώνω κανέναν για την εξωτερική του εμφάνιση, τον μειώνω για τα ελαττώματα που εκδηλώνει. Ούτε ο Συσόιεφ είναι πρότυπο ομορφιάς. Έτσι είναι από τη φύση ή αν προτιμάς, έτσι τον έφτιαξε ο Θεός. Το να είναι όμως κανείς χοντρός, δε σημαίνει ότι η φύση΄τον έκανε έτσι. Σημαίνει ότι τρώει πολύ παραπάνω απ’ όσο χρειάζεται και αποθηκεύει το περίσσιο λίπος κάτω από το δέρμα του. Ο Πολόζιν δεν είναι κάν χοντρός, είναι πασίχοντρος. Έχει ευθύνη γι’ αυτό νομίζω, έτσι; Προσωπικά ένας πασίχοντρος με έκφραση σαν νεκρού που παντρεύεται μια γυναίκα 20 χρόνια μικρότερη, δε με πείθει για πνευματικός αναζητητής.
    Όσο για το «χασικλόμουτρο» κακώς το έγραψα αφού και οι admin είχαν βάλει προειδοποίηση, οπότε δε θα επιμείνω.
    3: Μπορεί και να σημαίνει ότι είναι ένας τυφλωμένος άνθρωπος, που δεν βλέπει πέρα απ’ τη μύτη του και ό,τι αρνητικό για τη θρησκεία του το θεωρεί προπαγάνδα. Γιατί δεν έβαλες αυτή την περίπτωση μέσα;

    Τέλος εγώ δε βλέπω καμιά προπαγάνδα εδώ μέσα. Πολύ περισσότερο δεν βλέπω να καλλιεργείται μίσος για τους μουσουλμάνους. Άλλο είναι να αποδεικνύεις ότι μια θρησκεία είναι προβληματική κι άλλο να κατηγορείς τους πιστούς.

    Σίγουρα κάποιος που δε διεγείρεται από παιδιά δε θα προχωρήσει σε παιδεραστία, κι ας το επιτρέπει η θρησκεία του. Είναι όμως άλλο πράγμα να έχει θεία στήριξη ο παιδεραστής.

    @expaganus κι εγώ σε χαιρετώ, θα τα πούμε.

  9. expaganus isos afto to clipaki pu evales (pu gnorizo ola afta pu lei apo tin pediki ilikia) na einai ali8eia! isos ke oxi giati i agia afti anafleksi apodix8ike pos bori/isos na exi ke epistimoniki eksigisi.
    oso gia ton eksonixistiko elegxo, ton kanune omioi pistoi me ton patriarxi! ke pi8anon oi israelines arxes, pu kaneis den mu ebnei andikimeniki apopsi ke aksiopistia! an tin ekanan mia omada epistimonwn i esto apistwn (aksiopistoi ke fimismenoi ravinoi i musumanoi i a8eoi tis ierousalim) dimosia isos 8a itane pio pistiko ke 8a ginondan ke aftoi xristianoi dioti ena tetio 8avma sigura einai ka8ilotiko gia opion to zisi! sto kato kato an prokeite gia favma ke o patriarxis na min katevene ke na pigene enas epistimonas i enas dimosiografos pali 8a ginotane afu o patriarxis einai enas fisiologikos an8ropos pou apla einai ieromenos.

    isos einai 8avma isos ke oxi! einai 8ema pistis giafto ke roto ton periigiti na do pu to endassei giati milage gia demonika 8avmata ke me endiaferi i apopsi tou? i erminia tou 8avmatos einai poli sxetiki apo an8ropo se an8ropo. pistevo sta 8avata alla pistevo pos i pliopsifia twn pragmatwn pu den katalavenume exune mia apli logiki epistimoniki fisiologiki eksigisi.

  10. Καλός τύπος ο πάτερ.

  11. ΣΤΟΝ ΣΚΟΤΩΣΑΝ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΟΜΟΡΦΑ ΤΕΡΑΤΑ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ!
    ΤΙΣ ΠΡΕΣΒΕΙΕΣ ΤΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ!
    ΑΥΤΟΣ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!

Σχολιάστε